Wed, Nov. 24th, 2010, 11:01 pm
par rakstīšanas stilu

Pakomentējiet manu ablomiņu!

Ar šo mēģinu nošaut divus zaķus:
a) eu, iekomentējiet, gribas papļāpāt,
b) es ar laiku vēroju, ka ir cibiņi, kuriem ir tik īpašs (rakstīšanas) stils, ka tas mēdz neviļus/viļus pielipt citiem. Trīs, kas man nāk prātā uzreiz, ir [info]viipsna (žesc+nopūta), [info]vistu_zaglis un savā ziņā arī [info]dienasgramata, bet tas par ablomiņu arī no kāda cibiņa aizgāja tautās, tikai tagad baidos sameloties. Bet no kā jūs ietekmējaties?
(Drīkst saukt arī bibliotēkās ievietotu autoru vārdus+uzvārdus.)

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:02 pm
[info]rasbainieks

pokemontējiet ablomiņu! kājas aug no martcores žurnāla, bet vai autors bija viņš pats, vai kāds cits komentos, tas gan ir grimis aizmirstībā.

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:04 pm
[info]pzrk

Vot, es nevarēju prātā izšķirties, vai vainīgs bija martcore, vai rasbainieks :)

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:24 am
[info]pzrk

Ā, nu Tev tak arī skarbais princips visu rakstīt ar mazo burtu, jau gadiem.

Discuss.

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:45 am
[info]rasbainieks

pastāsti plašākos, sakārtotākos un pakārtotākos teikumos, ko tu ar to gribēji pateikt ;)

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:46 am
[info]pzrk

Gribēju izvilināt pārdomas par rakstīšanas stilu un ietekmes zonām! :)

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:51 am
[info]rasbainieks

nu tad reku tev bonbonga - vienlaik manu un milkies žurnālu imho varēja sajaukt pilnīgi mierīgi. tad vēl mēs ar šmilkiju ilgi meklējām, kurā no šiem 2 žurnāliem kājas aug frāzei "aukstā māgsla" (šmilkija, ja kas). toties no manis citiem ir pielipis "tārkie trauki" (tas vispār ir mūsu kursa iekšējais joks no samērā senseniem laikiem).

Thu, Nov. 25th, 2010, 01:00 am
[info]pzrk

Labs! :)
Vai tik traukiem.lv arī nebija no Tevis?

Tas man vēl atsauca atmiņā joku, ko tālajā divtūkstošpiektajā izstrādājām ar [info]x_f:
http://klab.lv/users/pzrk/259928.html
http://x-f.klab.lv/167947.html
un pēc tam:
http://klab.lv/users/x_f/168222.html
http://klab.lv/users/pzrk/260311.html

Thu, Nov. 25th, 2010, 01:09 am
[info]rasbainieks

vēl bij moments, kad šellija un džeina samainījās žurnāliem un turpināja rakstīt to pašu, ko ikdienā. es tad biju tikko piefrendējusi šelliju, tāpēc tikai pabrīnījos par to, ka viņa pēkšņi tipa dzīvo citā rajonā (jo rakstīts bija par kaut ko tādu, ko redz ikdienas mājupceļā), bet neko neteicu. pēc tam šellija lādēja visus savus lasītājus, ka tie nekā nav sapratuši :)

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:05 pm
[info]putnupr

man cibā nav autoritāšu, vvz, no kā ietekmējos

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:07 pm
[info]pzrk

Vai tas ir saistīts ar autoritātēm? Man šķiet - ne vienmēr.

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:08 pm
[info]putnupr

cerams.
bet nevaru iedomāties, no kā te ietekmējos, jo pārsvarā ir sajūta, ka esmu malā, ne iesaistīta cibas katlā :)

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:12 pm
[info]pzrk

Ja es rakstītu enciklopēdiju par cibu, gan jau arī Tevi pieminētu, bet tieši/apmēram tā - neatkarīgi malā stāvošu. :)

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:13 pm
[info]putnupr

uzsvars uz vārdkopu 'gan jau'
tā tik vēl trūka, lai nepieminētu, esmu viena no vecajām cibonēm!:>

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:16 pm
[info]pzrk

Kā nu ne? 1924. gadā dzimusi! (Yeah right.) ;)
Bet ar to uzsvaru likšanu... Ne pa velti savā jūzerinfo esmu piezīmējis citātu, ka "tu lasi ar nepareizu intonāciju" - rakstītu vārdu tik viegli tik dažādi interpretēt. :)

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:22 pm
[info]putnupr

ah, jā, par uzsvariem piekrītu..labi, iestellēju Tavu 'gan jau' [+] režīmā. bet par ietekmēm, gan jau rakstības stils izveidojies no visa. kā arī ar katru virtuālo tēlu rakstība mazliet mainās. kad esmu X rakstās citādāk, kad H, tad citādāk utt.

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:25 pm
[info]pzrk

ah, arī Tu Brut raksti vairākos žurnālos... :)
Tā pārslēgšanās notiek dabiski? Kā iejušanās ikdienišķās lomās (kā māte/meita)?
Kā tu raksturotu savu stilu vienā vai otrā tēlā?

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:36 pm
[info]putnupr

kad gribas rakstīt jēlības, tad vienā, kad sirds sāpes, tad citā, putnupr vairāk par sadzīvisko, poētiskais atkal citā...
pēdējā laikā rakstu vien 2.
garu aprakstu nav nevienā. nevienā nav filozofijas vai kotlešu stāsti. šļakstienu stils, ne straumes...
tiklīdz ielogojos kā kāds no paralēlajiem, tā pārslēdzos arī galvā. aij, nevar izskaidrot. dabiski jā, bez piepūles.
cilvēks tak ir daudzšķautņains, un attiecīgi katrs tēls ir kāda no šķautnēm. pēdējā laikā gan vispār no cibas attālinos, jo nav KAM rakstīt.

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:56 pm
[info]pzrk

Bet redz, kaut ko tomēr, ja ne ietekmējies, tad vismaz ņem vērā, ka cibā "raksta par kotletēm". :)
Vai Tev ir svarīgi, lai ir kāds, kas noteikti izlasa? (Man ir.)

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:59 pm
[info]putnupr

mhm, tāpēc iz sirds nerakstās, kad nav vīrieša-mūzas! mūža, kas lasa :) kad tāds ir, tad rakstu viņam, hh, izklausās tīniski, bet tā ir

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:23 am
[info]pzrk

Mūza ir svarīga, kas ir, tas ir! :)

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:05 am
[info]crescendo

A man, a man toties vairāk liekas, ka prāta stāvoklis kurā atrodies norāda kurā žurnālā rakstīt, nevis īpaši jāpārslēdzas no viena uz otru lai rakstītu. Bet tāpēc jau laikam rakstu reizēm ilgstoši nemaz.

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:19 am
[info]pzrk

Piekrītu!
Apzināta pārslēgšanās būtu pat mazliet šizofrēniska, manā neprofesionālajā skatījumā.

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:29 pm
[info]wowow

lasīšana ar nepareizu intonāciju, tas vispār, cik atceros, ir mans teksts (no alternatīvā cibas jūzera) ;)

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:32 pm
[info]wowow

o, točna (izlasīju jūzerinfo) :)

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:34 pm
[info]pzrk

Hehe, man jau tā likās, ka tas tavs alter ego :)

Thu, Nov. 25th, 2010, 06:57 am
[info]divi_g

A kāpēc likvidēji projektu?

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:11 pm
[info]mugursoma

izkopju savu oriģinālo stilu

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:13 pm
[info]pzrk

Izdodas?
Vai Tev ir kādi vārdos formulējami principi, pie kā pieturies un no kā veido savu rakstīšanas stilu?

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:28 pm
[info]mugursoma

Varbūt nedaudz cenšos bez kļūdām rakstīt (rakstīto pārlasu), kas reti sanāk, jo laboju tikai tur, kur zinu, ka jālabo, bet ietekmēties, nezinu, pie tā būtu jāpiestrādā, jācenšas ietekmēties. Drīzāk dažreiz sekoju kaut kādai raksturīgai cibas modei - ielieku kāda mūzikas albuma vāka bildi, filmas kadru, utt. Iespējams, ka tās ir iedomas, bet ja izdzēstos un sāktu rakstīt ar jaunu vārdu, tad nebūtu īpaši grūti mani atpazīt. Tāpēc to stilu pieminēju. Varbūt tāda arī nemaz nav. :)

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:14 pm
[info]unpy

Diezgan droši, ka ietekmējos no gandrīz visa, ko esmu lasījis, bet precīzi būs ļoti grūti pateikt. Tā īsti piefiksējis esmu Kiplingu un Līkoku, bet noteikti, ka ir arī lēvenis citu autoru un visādu publicistu, daudzus cibiņus ieskaitot.

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:21 pm
[info]pzrk

Kaut kas konkrēti no Kiplinga?
Kad par tevi rakstīs enciklopēdijā, enciklopēdisti izpētīs un pierakstīs visas ietekmes, viņi tā mēdz darīt. ;)

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:28 pm
[info]unpy

Konkrēti no "Blēņu stāstiem maziem bērniem":))

Ja par mani rakstīs enciklopēdijā, tad tas būs kaut kāds pārpratums un arī ietekmes būs izzīstas no pirksta, kā jau enciklopēdisti/biogrāfi mēdz to darīt:))

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:11 am
[info]pzrk

Tā tas arī notiek. ;)
Vēl salīdzinoši nesen mēdzu aizrauties ar biogrāfiju rakstīšanu Vikipēdijas formātam, atceros, ka dažam labam esmu pievienojis šīs te ailes "ietekmējies no", brīvi atsaucoties uz kaut kur lasīties apgalvojumiem. Skaļi neteikšu, kurš cibiņš krita šitādā nežēlastībā. :D

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:35 pm
[info]paliec

Man daudz kas pieliip no citiem, bet es to biezhi izmantoju salikumos ar ko citu un rezultaats ir taads, ka es nevaru nosaukt nevienu konkreetu ietekmeetaajpersonu...

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:51 pm
[info]pzrk

Tā jau viš' i' - viena/vienīgā atziņa no U.Eko "Rozes vārda", uz ko mēdzu atsaukties, ka viss ir citāts no citāta no citāta, spēj tik atsaukties.

Thu, Nov. 25th, 2010, 10:27 am
[info]paliec

jā... un man tas vēl ir profesionālais kretīnisms - ikai ar atsaucēm čerez atsaucēm rakstīt...

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:45 pm
[info]jim

tie bij Villes Hermani Valo laiki, kad mēs tā uzrītoši ietekmējāmies, un laimīgā kārtā sen aiz muguras :)

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:54 pm
[info]pzrk

Tā uzreiz vārdu+uzvārdu neatpazinu, iegūglēju, ieraudzīju, ka "HIM frontman", un sāku kratīt pačku māt ar galvu - o, jā, tie bija laiki, citi laiki. Uz brīdi uzliku HIM - Wicked Game, bet kaķis salēcās, tb strauji pacēla ausis, un nācās šoreiz izslēgt. :)

(Komentārs atkārtoti pievienots, jo sapinos meistarībā ar visiem saviem tagiem.)

Wed, Nov. 24th, 2010, 11:56 pm
[info]perkons

Tu esi īpašs un ar to spīdi. Necenties lekt pakaļ citiem, jo nav tā vērts!

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:07 am
[info]pzrk

Heh, paldies (bet tas, manuprāt, notiek gandrīz neapzināti, lasot citus spalvas meistarus).

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:22 am
[info]zvirbuleens

Man patīk, kā raksta daudzi cibiņi, bet īsti neietekmējos ne no viena (varbūt — no visiem). Dažreiz nokopēju (neapzināti) kāda tikko lasīta cibiņa lietotu īpatnību, piemēram, šeit iekopēju domuzīmi (tās savu epizodisko lietošanu cibā es varētu nosaukt par ietekmi no Tevis). Bez sistēmas. Varētu teikt, ka ietekmējos no ekskavatoru tehniskās apkopes rokasgrāmatām vai gaisa kondicionētāju lietošanas pamācībām.
Vispār — manuprāt, stilam nav nozīmes, visu izšķir... figviņzinkas.

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:30 am
[info]pzrk

:) Jūtos pagodināts par domuzīmes ieviešanu vismaz Tavos rakstos, es toties nesen salasījos pieturzīmju gudrības un sapratu, ka "tā nevar" un "kārtībai jābūt", tāpēc aktivizējos uz pareizās domuzīmes lietošanu.

Bet vispār, ja piemini rokasgrāmatas, atcerējos, ka man milzīgu ietekmi uz rakstīšanas stilu atstāja pāris gadi ES tiesību aktu līgumtulkošanā, tā birokrātiskā valoda iesēžas kaulos (un savā ziņā ļoti palīdzēja garu, piņķerīgu teikumu/frāžu uztveršanā/lasīšanā/rakstīšanā ikdienā). Nevarētu gan teikt, ka būtu baigi nepieciešams tā rakstīt, bet domu formulēt palīdz neapšaubāmi.

Thu, Nov. 25th, 2010, 02:05 am
[info]batou

ne no kā neietekmējos

ja nu vienīgi no ĶĪNIEŠIEM

Thu, Nov. 25th, 2010, 04:00 am
[info]bunga

apbrinojami, ka tik daudz dalitas personibas cibaa. laikam bus ari jauztaisa viens jauns :)

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:30 pm
[info]pzrk

Vēl aizvien nezinu, vai tas ir vajadzīgs - esmu uztaisījis vēl divus lietotājvārdus, pirmais pirms daudziem gadiem likās "vajadzīgs", lai sāktu "jaunu dzīvi" cibā, bet ātri vien sapratu, ka no tā nav jēgas, likās tiešām šizofrēniski, tas "cibiņš" nomira dabīgā nāvē, nosala, atsaucoties uz cibiņu - literāro varoni. Nesen uztaisīju vēl vienu, kur pierakstīt meitas izgājienus (jo likās, ka daudziem tas neinteresē, turklāt tā tāda mazliet privāta padarīšana, ko šārēju ar dažiem radiem), bet baigi grūti uzturēt vēl arī to, kādu laiku neesmu apdeitojis, bet taisos saņemties.
Vakar citur cibā uzskrēju vienam cibiņam, kurš, kā atklājās, bija uztaisījis atsevišķu cibas kontu saviem ceļojumu aprakstiem ([info]canjpru).

Fri, Nov. 26th, 2010, 01:28 am
[info]bunga

Ja, laikam jau nav pareiza etikete taisit vienu lielu miksli viena cibaa, bet nekad jau visiem neizpatiksi...

Thu, Nov. 25th, 2010, 10:00 am
[info]viipsna

hei pzrk,
tu takš zini, ka žesc+nopūta arī nav mani, ko?
es tos paņēmu no "Zazī un metro"

Thu, Nov. 25th, 2010, 11:22 am
[info]pzrk

Ā, jā, tagad atceros to stōriju aiz žesc+nopūta :)

Thu, Nov. 25th, 2010, 10:39 am
[info]rediiss

sassodīts, vakar vakarā bijušas vairākas intersantas parunāšanas, ko esmu palaidusi garām! man tavā albōmiņā patīk, ka tu it kā tāds baigi nopietnais un apzinīgais esi, bet tai pat laikā raksti jautrīgi. īpaši patīk stāsti par tulkiem :)

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:06 pm
[info]pzrk

Paldies :)
Vakar bija interesanti gan, tas gan!

Thu, Nov. 25th, 2010, 11:05 am
[info]lidaka

a es rakstu taa, lai draugiem interesanti. un veel nelietoju vairs garumziimes, lai google translate nevar manus pukstus iztulkot

Thu, Nov. 25th, 2010, 12:13 pm
[info]lennay

Andrejs Skailis.

Nesen vienreiz Cibā ierakstīju kaut kādu sadzīvisku žļuru par materiālo vērtību iznīcināšanu (laikam par savu materiālās vērtības iznīcinošo suni stāstīju), pēc kāda laiciņa atvēru Latvijā nopirkto Lata sērijas Skaiļa nesenās daiļrades produktu (par špoku Jākobu), un rau! Tur, vienā no pirmajām lappusēm viņa bija - materiālo vērtību iznīcināšana! Es jutos reizē pagodināta un vīlusies.

Jaunībā savukārt, kā izādījās, skolas sacerējumus un vēstules esot rakstījusi kā Vonnegūts. Kāds man to pateica, aiz ziņkāres paņēmu palasīt, un ātri vien šausmās aizmetu (pa īstam lasīt saņēmos tikai pēc vairākiem gadiem). Atklāsme par līdzību bija tik satriecoša (jaunībā jau cilvēkam autoritāšu nav, jaunībā cilvēkam jābūt nenormāli Unikālam un Īpašam), ka krietnu laiku nelasīju vispār (čukča ņe čitaķeļ, čukča pisaķeļ, diagnosticēja mana mamma).

Lielo Teikuma Sākuma Burtu Lietošana Teikuma Vidū ar mērķi Akcentēt attiecīgo vārdu man ir iegājusies no vīra kunga.

Tad vēl vienam no Cibas -skiem (neatceros, vai tas bija kinskis vai kautskis) bija fantastiska mode teikumu nobeigt at ... , tādēļ. Šis man riktīgi iepēra, mūžīgi nagi niez to stilīgo ", tādēļ"/ ", tāpēc" piekarināt teikuma beigās. Jo īpaši tādēļ, ka filipīnieķi arī "tāpēc ka" (kasi) liek teikuma beigās, man tas liekas nenormāli stilīdi, tādēļ.

Thu, Nov. 25th, 2010, 03:01 pm
[info]pzrk

Vakardienas diskusija līdz tam vēl nenonāca, bet šis arī ir interesanti, cik ļoti rakstīšanas stilu ietekmē citas valodas.