Sun, May. 19th, 2013, 02:50 am
random access memories

Episki, pēdējo dienu spēlētākais gabals šī žurnāla redakcijā:
[Ieraksta sākotnējā versijā te bija jūtūbes video ar Daft Punk jaunā albuma "Random Access Memories" trešo celiņu "Giorgio by Moroder", meklējiet paši, jo linkot nav vērts — jūtūbes video tiek nepārtraukti dzēsti. Iesaku ieskatīties un noklausīties iekš Spotify vai iTunes.]

Pastāstīšu jums par to, kā vajag darīt un/vai kā nevajag darīt.

Vajag braukt ar velo.

Jau pagājušajā rudenī zināju, ka arī šovasar braukšu apkārt, un sāku krāt aprīkojumu. Tagad šai pavasarī iegādājos vēl šādu tādu aprīkojumu, kas piektdien ieradās sadarbībā ar Vācijas pastu un Igaunijas pastu. (Pastu nevis pastu, vienskaitļa nominatīvā pasts nevis pasta.)

Zināms, ka nākamajā nedēļas nogalē pzrk dosies garākā veloceļojumā, tāpēc bija nepieciešams laicīgi salikt visu aprīkojumu un izmēģināt, kamēr vien ir iespēja mācīties no kļūdām.

Lūk. Vakar pasēdēju vairākas stundas ar skrūvēm, uzgriežņiem un detaļām, garš stāsts sanāk īss stāsts, beigās pzrk iegūst saliktu un pieskrūvētu bagāžnieku ar tam piestiprinātu seglu somu (tā viņu sauc latviski, e?).

Šodien šis viss meistarojums kliegtin kliedza pēc izmēģinājuma brauciena, bet nu... plāni ir diži, tomēr solījumi ir vēl dižāki. Sestdienas rītā pzrk bija apsolījis krāsot biedrības nama* grīdu. Grīdas krāsošana ilga tik, cik tā ilga, rezultātā tikai plkst. 15 biju gatavs doties izmēģinājuma braucienā.

Kāpēc es to visu stāstu? Jo šie aspekti ietilpst tālāk minētajos secinājumos.

Vai kaut ko vajadzēja darīt citādāk? Nē! Jo dzīve jābauda tāda, kāda tā ir. Bet, ja nopietnāk, ir daži punkti, kurus es savā 90 km izmēģinājuma braucienā paguvu noformulēt — un kas man tagad līdz nākamās nedēļas izbraucienam ir jālabo / jāievieš dzīvē.

Šodien piedzīvotais pērkona negaiss un no tā izrietošās lietusgāzes ir ļoti laba mācība — un tā bija iespēja dabā pārbaudīt tikko iegādātās seglu somas ūdensizturību. Kā izrādījās, ne velna netur tā ūdeni! Dažas piles ir ok, bet neliela līņāšana un mantas jau sāk palikt slapjas, lielāka lietusgāze un viss jau ir izmircis. Brīnums, ka abi telefoni palika dzīvi. Jauniegūtā Latvijas Republikas pilsoņa pase gan ir piedzīvojusi ugunskristības un tagad žūst. To mēs vēl redzēsim, kas iznāk no izmirkušas pases (no otras puses — un šo otro pusi man nevajadzētu izvērst profesionālu iemeslu dēļ — manā rīcībā ir informācija, kas liek domāt, ka Latvijas pases ir profesionāli izstrādātas un nekādas paliekošas sekas šī izmirkšana nesagādās, izžūs un miers).

Soma kopumā ir laba (ko tur liegties, nav vērts), bet tā ir mācība nākamajā reizē visu (VISU) sapakot videi nedraudzīgos plastmasas maisos. Jūs, protams, smiesieties, bet vienīgais, kas bija palicis sauss, bija... ūdens. Jo bija iepakots necaurlaidīgi aizskrūvētās pudelēs.

Nākamais secinājums — nebūs nekāda Amerikas atklāšana — pirms gara pārbrauciena ir jāpaēd funkcionāla pārtika UN ir jāpaņem līdzi praktiski iesaiņota pārtika. Nevajag paļauties, ka uz visām šosejām būs restorāni, tankštelles un restorāni un piena upes ķīseļa krastos. Rezultātā Otepē ieripoju nelaimīgs un izsalcis. Par ieripošanu gan to grūti nosaukt. Pamēģiniet kādreiz doties uz Otepi no Tartu puses — nepietiek ar to, ka ceļa lielāko daļu ceļš iet mazliet kalnup, tieši pirms Otepes ir jāuzrāpjas nežēlīgākajā kalnā, kādu varētu ieplānot paši ļaunākie maratonu rīkotāji.

Par spīti tam, ka pēdējos 10 km to vien darīju, kā sapņoju par makaroniem un visādām uzturvielām, Otepē ieraudzīju picērijas reklāmu un vairāk man neko nevajadzēja. Picērija arī bija labs piedzīvojums. Principā es biju vienīgais reālais apmeklētājs, bez manis tur uzturējās vēl divas darbinieces un trīs viņu pielūdzēji (viņu gaumi neapstrīdu). Kamēr es riju savu picu, tukšoju mazo Coronu un lielo kafijas trauku, tikmēr ar vienu ausi klausījos, kas tur notiek pie blakus galdiņa — nopratu, ka jaunieši ir +/- vietējie, kuri pretēji milzu zīmei pie picērijas ieejas bija ieradušies ar savu kandžu / galda vīnu šņabi / vai ko tur, un pastāvīgi centās sist kanti Annikai, kura arī bija diezgan simpātiska jauniete, kas pieņem pasūtījumus un izsniedz picas. Nezinu, kā man tas izdevās, bet man laikam izdevās iegūt šo jauniešu atzinību, jo kādā brīdī viens no jauniešiem, iegrimis telefona sarunā, kurā noteikti centās pārliecināt kādu citu igauņu jaunieti pievienoties nedēļas nogales bezpriģelā, un pārliecināšanas nolūkos izmantoja argumentus tādus kā "te ir tas un tas, tas un tas, Annika, riteņbraucējs...", uz ko Annika un viņas pāriniece uzmeta bažīgu aci manā virzienā, man nācās iesmīnēt un pacelt uzaci — daudz netrūka (apmēram vēl vienas Coronas), ka es būtu gājis iepazīties ar vietējo kolorītu, bet saprāts ņēma virsroku — viņi bija četri**, es biju mazpilsētā, un mēs visi zinām, kas notiek mazpilsētās ar svešiniekiem, kuri uzmet kaut vienu aci skaistām jaunietēm.

Bet par citiem secinājumiem. Vēl nevaru izšķirties, vai man vajag stūres somu vai nevajag. Vai arī tā vietā nopirkt kādas izturīgas troses (bagāžas stiprināšanai), galvenajā braucienā iztikt ar parasto mugursomu, kas piesieta pa virsu seglu somai, to visu sagatavot ar plēvi potenciālai atkārtotai izmirkšanai.

Cits secinājums — gariem pārbraucieniem jārēķina potenciālas aizkavēšanās laiks, ar kārtu 2x vairāk kā normāli būtu plānojamais vidējais ātrums. Tas, protams, rada problēmas, jo ar šādiem jauniem plānošanas aprēķiniem es nākamajā ceturtdienā nevaru civilizētā laikā nokļūt Valmierā (pēc jaunās metodikas 50 km gribas plānot vismaz 3 h) un attiecīgi — nākamajā dienā nokļūt Rīgā līdz plkst. 15:00 (pēc jaunās metodikas 110 km braucienam jāplāno 8 h, which does not make any sense, bet надо, Федя, надо!). Pagaidām nesaprotu, kā mums pagājušajā vasarā izdevās 10 h nobraukt 170 km.

Par citiem secinājumiem vēl jāpadomā un/vai tie nav tik būtiski.

* Sauksim to šai dižajā nosaukumā, lai gan tā ir tikai viena telpa.
** Es teicu "četri" vai tomēr "trīs"? Ceturtais sēdēja savā lepnajā mazlitrāžas automašīnā turpat blakus un visā manas klātbūtnes laikā tā arī neizkāpa no tās.

P.S. Piebilde apmēram 2 dienas vēlāk. Pārdomas un izpēte liek šaubīties, vai esmu pareizi izpratis, kas ir seglu somas. Tās, par ko es te peros, ir (aizmugurējā) bagāžnieka somas, kas manā izpratnē atgādina zirgu seglus.

Sun, May. 19th, 2013, 03:18 am
[info]pe

drausmas, cik tu lēni brauc :DDDDDDD

Sun, May. 19th, 2013, 07:19 am
[info]petro

Hitlers savu zibenskaru plānojot armijas virzīšanos rēķināja 8 km/h pa 12 stundām dienā, tu savu pārbraucienu 12 km/h astoņas stundas katru dienu. Nekas, rezultāts būs viens un tas pats - līdz vasaras beigām būsi Pirenejiem pāri

P.S. Un muzons ir reāli labs.

Sun, May. 19th, 2013, 08:51 am
[info]kemune

forši, es esmu braucis tikai virzienā no Valkas uz Tartu caur Otepē, un kalns tad likās tieši laikā :)

bet Tev nav bagāžnieka somas, nu tās, kas abās pusēs simetriski apkaras? tās ir salīdzinoši viegli pasargāt no lietus.

Sun, May. 19th, 2013, 11:36 am
[info]pzrk

Šitāda soma: http://www.amazon.co.uk/Mobina-Waterproof-rear-pannier-bag/dp/B007V5HFDC/ref=pd_rhf_cr_p_t_1_43RW

Apraksts un atsauksmes lika domāt, ka man ir 50% pret 50% iespēja trāpīt uz ūdensnecaurlaidīgu vai tomēr ūdenscaurlaidīgu versiju. Atpakaļ negribas sūtīt (ietilpība, materiāla kvalitāte/izturība, nostiprināšanas iespējas un piemērotība bagāžnieka rāmim ir ok) — domāju, ka tā arī darīšu, ka turpmāk garākiem pārbraucieniem vienkārši rūpīgāk pakošos, lai pasargātu no slapjuma.

Sun, May. 19th, 2013, 12:16 pm
[info]kemune

Hm, man liktos, ka lietus gadījumā tādām ir ļoti viegli pārvilkt pāri melno miskastes plastmasas maisu, kuru var ielikt kaut kur kabatiņā, ne?

Sun, May. 19th, 2013, 08:53 am
[info]kemune

ja braucu random brīvdienā bez gatavošanās, man arī uz 100 km aiziet vismaz 6 h, un tad es stājos ik pēc 10-15 km atpūsties

Sun, May. 19th, 2013, 09:09 am
[info]kautskis

Kāpēc tu par sevi raksti trešajā personā? Man tā liekas ļoti Šleseriska iezīme (tikai pateicoties Šlesera mugurkaulam, lidostā notiek attīstība, blablabla).

Un, jā, arī ceļš no Valmieras uz Rīgu tevi priecēs ar vairākiem dzīvespriecīgiem pauguriem. Pirmais būs uzreiz pēc Valmieras robežas, vēl pirms Kocēniem. Pēc tam tevi patīkami iepriecinās Rubene, bet tad, kad tu ieraudzīsi, kur tev jātiek augšā Plācī, iespējams, tu sagribēsi mirt.

Gar ceļu visu laiku ir ēstuves un benzīntanki (un ar "visu laiku" es, protams, domāju "ik pa kādiem divdesmit-trīsdesmit kilometriem".) Pirmā ēstuve ir Rubenē, bet tad tu pats sevi necienīsi, ja jau Rubenē metīsies malā stumt sejā. Pēc tam ir Straupē, tūliņ aiz Plāča, aptuveni tikpat tālu, kā no Tartu līdz Otepei. Tur ir viena ēstuve Lukoilā, kas nav košer, un tāda dzeltāna mājele ar drusciņ padebilu izkārtni, kur rūķis tur kliņģeri un aicina uz Kafejnīcu -- tā ir īstā. Vēl Straupē ir veikals un kaut kāds lauku brīnumu veikaliņš. Tad ne uz ko nenākas cerēt nākamos 25km līdz Raganai, kur savukārt arī ir veikals un iestāde ar nosaukumu "Raganas ķēķis", nu tāds nepretenciozs ceļmalas Lidiņš. Drusciņ tālāk (pēc vēl viena ļoti dzīvespriecīga paugura) ir Murjāņi un Rāmkalni, kas ir tāds pretenciozs ceļmalas Lidiņš ar ekošmeko veikalu blakām un pretenzijām uz dizainu -- vispār tīri glīši iekārtots, ja izvēle ir starp Raganu un šo te, es drīzāk ieteiktu šo te. Turklāt tā ir vieta, kur -- kā ēstuve labprāt atgādina -- filmā "Diupacmit pavasara mirkļi" Štirlics piestāja nosnausties pa ceļam uz Berlīni. Tad tā dzīvespriecīgi varam turpināt līdz Vangažiem (dzīvespriecīgi tādēļ, ka pēc Sēnītes glaunā vairāklīmeņu ceļu mezgla nekādi pārlieku skarbi pauguri vairs nav gaidāmi), kur ir alus darītava "Brālis", ar viņu nesaistīts, bet liels krogs "Pie Brāļa" un ar viņu saistīta būda, kur agrāk tirgoja naglas, bet tagad tirgo alu, un, kā stāsta leģendas un zinātāji, grupveida seksa cienītāju pirts, bet sarīkojumu grafiku tik tiešām nepateikšu (ja interesē, varu apjautāties zinātājiem). Un tad jau atliek tik mīties uz priekšu, pēc kādiem 20km jau būs Berģi, kur tu vari iegāzties Statoilā (ja esi neparasti rijīgs vai Vangažos esi iztērējis neparasti daudz enerģijas). Pēc tam Juglā ir tramvajs, Makdonalds, bārs Aleks veikalā Tallina, kur piestāt uz uzvaras lāsi, un pavisam glauns veloceliņš, kas tevi var aizvest tālāk.

Sun, May. 19th, 2013, 11:43 am
[info]pzrk

Paldies par detalizēto aprakstu — pēc šī noteikti būs jāplāno maršruta posmi, bet vispār, ja neskaita minēto Rubeni, vai pašā Valmierā arī ir kāda jēdzīga brokastošanas vieta, kur 7 no rīta darbadienā ieturēt veselīgas brokastis?

Un vēl: pēc vakardienas testa brauciena man rādās, ka Valmierā ieradīšos orientējoši ap 22:30-23:00. Ja pieņem, ka es laicīgi un telefoniski ziņoju par visām iespējamām aizkavēšanām, cikos būtu nepieklājīgi un pārāk vēlu ierasties?

Sun, May. 19th, 2013, 11:50 am
[info]kautskis

Valmierā septiņos no rīta itin nekur nevar paēst. Ēstuves veŗas vaļā tikai deviņos. Mans tēvs ir vecpuisis, viņa ledusskapis vienmēr ir tukšs. Ļoti iesaku paņemt līdzi kaut kādu pārtiku, jo, nu, mājās tik tiešām visticamāk nekā nebūs. Valkā, vai, kaut ko paķer.

Ja izbrauc septiņos, varbūt vari tikt uz brokastīm Rubenē -- Mazajā Ansī. Tur nav tālu, un tas ir viesu nams, iespējams, viņiem jau no paša rīta brokastis ir.

Tēvs gulēt iet vēlu, ap pusnakti-vieniem. Mierīgi vari braukt.

Sun, May. 19th, 2013, 12:10 pm
[info]pzrk

Interneti ziņo, ka Mazais Ansis veras vaļā 9-os. Nu ok, piemērošos apstākļiem.

Sun, May. 19th, 2013, 09:23 am
[info]kautskis

Savukārt no Valkas līdz Valmierai gan ir viens pūtiens -- ceļš ir stipri līdzens, viscaur vijas cauri ļoti glītam mežiņam, daile, ne pārbrauciens. Kaut kādi atspridzinājumi varbūt ir Strenčos, bet tas atkarājas no tā, kad tu tur iebrauksi. Un, ja tev būtu vairāk laika, silti ieteiktu iebraukt Sedā, tā ir tāda iekonservēta Padsavienība -- bet, ja jāsteidzas, tad, protams, var iztikt.

Sun, May. 19th, 2013, 12:20 pm
[info]kemune

ja jāsteidzas, vismaz pie Sedas pagrieziena uz otru pusi no šosejas ir pavisam bezkaunīgi netālu Gauja un pat varbūt kaut kādi soliņi

Mon, May. 20th, 2013, 09:25 am
[info]vakardiena

Stūres soma ir ļoti noderīga visādiem maziem krāmiem, lai nebūtu jārokas cauri visām somām.
Un jā, pirms pirku sedlu somas, nosmīkņāju par "profesionāļiem", kuriem, redz, ūdens necaurlaidīgās vajag, bet otrajā brauciena dienā bija skaidrs, ka, pēkšņi uznākuša negaisa laikā, stīvēt miskastes maisus uz somām nav košers! Esmu gan arī redzējusi necaurlaidīgos pārvalkus somām, kas abās pusēs bagāžniekam, noteikti, ka lētāk nekā jaunas somas.

Mon, May. 20th, 2013, 05:04 pm
[info]pzrk

Vienā pagājušās vasaras velobraucienā ceļabiedram bija tāda improvizēta/paštaisīta stūres soma, un es tā vēroju, ka viņam bija diezgan ērta piekļuve visam svarīgākajam. Vakar veloveikalā jau otro reizi izcilāju vienu tādu stūres somu (ar visu kartes kabatiņu virspusē), bet cena lika apdomāties un tai veikalā nebija nekādas izvēles vai salīdzināšanas iespējas ar citām stūres somām (tomēr, ja pārdevējs būtu uzminējis manas domas, noteikti būtu viegli to nopārdevis man).

Mon, May. 20th, 2013, 10:59 pm
(Anonymous): Velosomas

Par Orltieb somām neesi dzirdējis? Viņās var vest ūdeni kā spainī, 100% mitruma izturība. Pārbaudītas vērtības.

Mon, May. 20th, 2013, 11:08 pm
[info]pzrk: Re: Velosomas

Paldies par ieteikumu, pievienošu "wishlistei". Skatos, ka iepriekš mana velosomu izpēte Amazonē ir bijusi tikai tāda virspusēja. Toties tagad esmu nejauši uz savas ādas izmēģinājis, cik svarīga ir tā ūdensizturība.

Thu, May. 23rd, 2013, 10:29 am
[info]antuanete

Ortlieb ir arī visādi plāni, bet izturīgi ūdensnecaurlaidīgie maisi, kuros var sapakot mantas un tad likt somā. Labāk, nekā maisiņi, kuri ar 100% garantiju kaut kādā brīdī saplīst.

Thu, May. 23rd, 2013, 11:33 am
[info]pzrk

Šobrīd viss sapakots miskastes maisos (iekš tām pašām somām, citas meklēt un pasūtīt tagad nebija laika). Labāk nekā nekas, bet nu man arī tāds čujs, ka šis nebūs pilnībā ūdensdroši, lieku cerības uz to, ka nebūs gluži tādas lietusgāzes kā sestdien.